
Beklimmen Alpe D’Huzes levert Edwin en zijn team ruim € 15.000 op
AlgemeenKROMMENIE – Een week geleden bestegen Edwin Reimers en zijn teamgenoten Edwin Roosenboom en Dirk Woord-Rijkhoff de Alpe D’Huzes om geld op te halen voor het KWF. De mannen zijn inmiddels weer in het land en hebben naast een “fantastische ervaring” ook een geweldig totaalbedrag van € 15.325 opgehaald. “Ons doel was € 10.000, daar zijn we ruim overheen gegaan!” aldus een trotse Edwin.
De tocht was erg intensief en tegelijkertijd fantastisch, vertelt Edwin ons na zijn tocht. “De eerste vijf bochten zijn het heftigst. Dan stijg je het snelst. Ik was bij bocht 17 wel kapot. Maar in veel bochten staan er mensen en is er muziek. Mijn zus en zwager stonden in de eerste bocht om ons aan te moedigen, dat sleept je er echt doorheen.”
Tunnel
Voor Edwin en zijn teamgenoten begon de start later dan gewenst. “De vroege start is om 04.30 uur, maar we konden pas om 07.45 uur starten. We verbleven in een dorpje dat via een tunnel met de startlocatie verbonden was. Helaas ging die tunnel pas om 06.00 uur open, daardoor was er wat vertraging.” Het had overigens geen invloed op de prestatie van de heren. Edwin besteeg de berg eenmaal en zijn teamgenoten zijn allebei twee keer omhooggeklommen. “Een geweldige prestatie. Het begon ’s middags ook te regenen, dus dat maakte het er niet gemakkelijker op.”
Nieuwe plannen
Als je dacht dat de heren van deze tocht moeten bijkomen, dan heb je het mis. Het smaakte zelfs naar meer. “We hebben al plannen om volgend jaar weer een tocht te rijden. We zijn nog aan het nadenken welke dat moet worden. We doen mee aan een georganiseerde rit of we willen zelfs iets organiseren. Uiteraard verbinden we onze sportieve inspanningen dan weer aan het KWF. Ons streefbedrag zal dan minstens deze € 15.000 zijn en misschien zetten we wel in op € 20.000. U hoort dus komend jaar zeker van ons!”
